torsdag 27 november 2008

Är det lönt att betala skatt?

Ibland tycker jag skatten ska sänkas. Lina blev häromdagen nekad till ekonomiskt bistånd. Anledningen? Handläggaren anser att jag är underhållsskylldig för Lina.

Det handlar inte om att jag inte vill dela min lön med henne, tvärtom. Känns bara mer att vi behöver lite stöd just nu innan Lina får jobb...för hon söker aktivt till skillnad från en hel drös drägg som utnyttjar systemet...fan va sådana människor är skabbiga!

Dem människorna som inte vill jobba men tar pengar ändå som sabbar detta landets ekonomi.

Fan va trött jag blir på att betala skatt ibland....sänk MIN skatt så att pengarna inte kastas bort på skabb iaf..

1 kommentar:

Patric sa...

Ja jag håller verkligen med. Blir sur när jag vet vad mina skattepengar går till och vad dom inte går till.